Flere tilskuere gør Jack Jørgensen stolt over at være en del af striberne
Jack Jørgensen, OB's kommercielle chef, griber stafetten denne gang. Han har fået den af sin tidligere kollega Rasmus Festersen, fordi han ser Jack Jørgensen som "en af de store grunde til, at OB har fået et bedre kommercielt produkt for de fodboldinteresserede odenseanere".
Hvad bruger du mest tid på lige nu?
- Selvom jeg har mange forskelligartede fokuspunkter, så er noget af det, jeg bruger mest tid på i øjeblikket, vores ESG. Sammen med vores samarbejdspartnere er jeg i gang med at kigge ind i nye projekter inden for genanvendelse og affaldssortering på Nature Energy Park, så vi i fremtiden kan skabe en grønnere stadionoplevelse.
- Jeg er også meget opmærksom på, hvor og hvordan OB kan være med til at gøre en forskel inden for social bæredygtighed. Her er vores fokus særligt rettet mod byens børn og unge, hvor vi lige nu ser på, hvordan vi kan bringe vores fællesskab i spil i kampen mod ensomhed, og hvordan vi kan bidrage og give plads til, at de unge mennesker får de bedste forudsætninger for at udfolde deres talent.
- Her føler jeg, at vi som institution i byen har et stort socialt ansvar for at give noget tilbage til dem, der giver os så meget igen.
Hvem eller hvad gør dig optimistisk for fremtiden?
- Mine dygtige kollegaer, som sammen med vores loyale fans og sponsorer har skabt et fantastisk fællesskab, der på trods har tiltrukket mange nye stribede fans. Det er hovedårsagen til det vokseværk, vi oplever på tilskuersiden lige nu, og det gør mig både glad og stolt over at være en af striberne.
- Derudover har jeg også en tro på, at der inden for overskuelige fremtid sker noget i forhold til ombygningen af stadion. Stadion er i dag vores største sportslige og kommercielle benspænd, og det skal vi have løst, hvis vi skal tage OB som superligaklub og Odense som fodboldby til næste niveau.
- Det lagt sammen må lige nu være det, der gør mig mest optimistisk for fremtidens OB.
Hvad går snakken i dine netværk på for tiden?
- Udover dramaet om Top-6 i 3F Superligaen, så går det meste af snakken på ESG.
Hvad er det mest interessante eller nyttige, du har lært for nylig?
- Hvor stærkt og robust vores fællesskab er blevet. Vores fans har udvist betingelsesløs kærlighed til klubben, da vi havde allermest brug for det, og det har endnu engang bekræftet mig i, at OB er en livsstil og et fællesskab, der handler om meget mere end tre point.
Hvem sender du spørgsmålene videre til – og hvorfor
- Jeg sender stafetten videre til Jonas Thorup Langelund, som er stifter af Papirværk. Jonas er iværksætter, og jeg har fulgt ham fra opstarten, hvor han selv cyklede forbi Ådalen (OB's hovedkvarter, red.) for at indsamle vores papiraffald og genanvende det til kort, som vi kunne sælge i vores fanshop.
- I dag har Jonas skabt en bæredygtig forretning, og det, synes jeg, er supersejt. Jeg vil rigtig gerne høre mere om Jonas’ rejse med Papirværk.